dijous, 25 de setembre del 2008

25-9-08

Kathmandu de nou. La temperatura es perfecte, ja fa una mica de fresqueta i els 1000 metres d'alçada s'agraeixen, en comparacio a la xafogor de Bangkok. Pero la situacio politica esta una mica mogudeta. Vem arribar al vespre del 22. A l'aeroport ja em van sorpendre. Han pujat el visat d'un mes de 30 us dolars a 40, i per 2 mesos 100 dollars!!!! Que pasa?, li pregunto al policia dels vistats, New goverment.....new rules. Els maoistes estan al govern desde l'Agost i estan canviant les coses.....han fet fora definitivament al rei i ara son en teoria una Republica.
Una de les parelles que havien de volar tambe el 19, han vingut amb mi al guest house. Son dos anglesos , el Bert i la Amber, que viuen a Australia i estan viatjant per un any, es la seva primera visita a Nepal. A les deu de la nit els porto al Reagee bar a fer una cerveseta ,per que coneguin una mica l'ambientillo de Kathmandu, pero tot esta tancat. Tots el locals han de tancar a les 22. No hi ha musica en directe als locals nocturns.No veig gairebe ninguna paradeta de menjar.....hi ha molt silenci i molta policia militar passejant pels foscos carrers.
A l'endema visito al Raul,que treballa com encarregat de projecte ,en un orfanat amb 32 nens acollits. La O.N.G es diu petit mon i esta totalment mantinguda per una famosa cadena catalana de supermercats. El projecte va començar al Gener, pero ja esta totalment engegat ,i els llocs de treball els cobreixen amb gent local. Tots els nens van a una escola propera.Em paso la tarda amb ells i el que fare sera una copia del curs d'angles interactiu que porto al ordinador, (que no l'he tocat en 6 mesos), ja que hem comenta el Raul, que els hi anira be pel nens mes grans que ja fan servir l'ordinador.Ara tenen un periode de vacances per un festival que ve en una setmana i tindran molt temps lliure per provar-lo. Hi ha nens desde 3 fins a 15 anys.
Ahir va ploure tot el dia, i sembla que el canvi cap al bon temps que esta apunt d'arribar, li costara una mica aquests any. Totes les botigues estaven tancades a Tamel. Fan vaga en protesta per la nova llei de l'horari nocturn. Apart d'aixo ,el nou govern han retallat molt,el numero de bufals que es mataran en el proper Festival i la gent del carrer, que es la que mes disfruta d'aquest menjar gratuit a les festivitats estan fent protestes.
Vem anar a veure, amb la parella d'anglesos ,al Khem, a l' agencia de viages on vaig fer el Treking. Em va regalar una pashmina que tenia per mi, es un sol d'home.Els anglesos
estan preparan un treking, i volem anar a fer un salt de bungee, que hi ha a 80 km de Kathmandu de 120 metres, que es un dels mes alts d'asia. Una parella de catalans ja el van fer al Juny i em van dir que es de muerte i que no m'ho perdi si puc. El Bert, ha fet ja 6 salts, a la seva vida, i un de 140 metres que esta a Nova Zelanda.....te mes ganes que jo de fer aquest.
Per la nit sopem amb el Robert, que vaig coneixer al Juny i dos cooperants mes del projectede la Vicky Sherpa. Em comenta la possibilitat de participar en un projecte amb nens del carrer,en el que treballa la Irantzu, una altra noia que vaig coneixer al Juny.Visitare el projecte aquests dies i veurem que pasa. Avui anire a veure tambe al Toni de Tdhf, aviam quines alternatives pot proposar-me.

2 comentaris:

PATRÍCIA ha dit...

Hola Carles!!
No em coneixes, soc del barri, conec al Josep Ciurana i la Gene. Em van donar el teu blogg. Estic alucinada, quines fotos!!! Jo em dedico al mon dels viatges pero mai puc marxar tan de temps. La veritat es que hi ha poca gent afortunada com tu. Bé, només saludar-te i felicitar-te. Fins la tornada!!!

Anònim ha dit...

Bungee !

You are lucky !

See you
Celine