diumenge, 28 de setembre del 2008

28-9-08





Les visites al Toni (vww.tdhf,com), sempre em son gratificants. Te 60 anys i fa 6 que va començar el seu projecte aqui al Nepal. Es un home ple de experiencia i de bona fe. Xerrem una bona estona, sobre la situacio politica , els nens orfes, els nens del carrer,les situacions familiars, les castes, i em posa una mica al dia de la realitat del pais. Te pensat retirarse a finals d'any i esta una mica depre i preocupat per com continuara el projecte, pero surto d'alli ple d'energia positiva. M'aconsella visitar un projecte frances que es diu vww.umbrellanepal.com i la Ganga m'acompanya a veure'ls. Tenen 8 cases d'acollida i 320 nens. Es un gran projecte, i tenen una casa pels cooperants. Hi ha gent de varios paisos ,israelins, australians ,europeus i estic pensant d'anar-hi a viure, uns 15 dies com a minim, per coneixer i participar d'aquest projecte desde dins.
Ahir dissabte, que es el dia festiu de la setmana, vem anar a veure al Khem i ja ens hem apuntat per anar a fer el salt de Bungee de 160 metres!!!!!!, no 120 ,que pensava jo. Si en surto viu, penjare el video d'aqui uns dies. Tambe vaig sortir a fer algunes fotos per Tamel, per que feia una setmana que no tocava la camara. Podeu veure al Robert , passejant al nens del carrer amb la moto, ja fa 5 mesos que es per aqui i al igual que la Irantzu es coneixen a tots els nens.
Amb ella he anat aquest mati a veure el projecte, en el que ella esta participant. Es un drop-in-center , una mena de centre de dia, on els nens del carrer poden anar a dutxar-se, menjar, i fan diverses activitats. En total son 32 nens inscrits, pero alguns hi van cada dia, i altres de tant en tant. Gairebe tots inhalen cola en bossa, tenen entre 10 i 17 anys .Es un projecte local de gent nepali ,aquest es un primer lloc on poden observar als nens i amb el temps poder alguns aniran a l'escola. No pots ficar a un nen del carrer directament a una escola o un orfanat perque duren dos dies i s'escapen. La Irantzu ja fa un any que es a Kathmandu, i coneix molta gent i la realitat de Tamel. He estat tot el mati amb ells, i penso que ho podre combinar amb l'orfant de l'umbrella , on tots els nens van a l'escola i tindre temps lliure de 9 a 15, i amb l'angles del orfanat del Raul. Ja veurem. De moment dema marxem un parell de dies fora, aclarare idees i a la tornada ja veure com m'ho plantejo.